انواع کلاهبرداری ملکی را بشناسید | مواظب باش سرت کلاه نره

انواع کلاهبرداری ملکی

در پرونده های ملکی کلاهبرداری های بسیاری انجام میشود. تنوع و ترفند هایی که در این پرونده ها وجود دارد بسیار زیاد است. در این قسمت به معرفی برخی از مهم ترین انواع کلاهبرداری های ملکی میپردازیم.

انواع کلاهبرداری ملکی
انواع کلاهبرداری ملکی

امروزه تعداد افرادی که قربانی کلاهبرداری های مختلف میشوند و مال خود را از دست میدهند بالارفته است.یکی از رایج ترین کلاهبرداری ها،کلاهبرداری های ملکی می‌باشد که به عنوان یکی از مشکلات رایج کشور به حساب میایند. در این مقاله ما سعی داریم شمارا با انواع سو استفاده ها در حوزه ملک و روش های جلوگیری از آن آشنا کنیم.

کلاهبرداری با اسناد جعلی
کلاهبرداری با اسناد جعلی

کلاهبرداری ملکی با اسناد جعلی

استفاده از اسناد جعلی یکی از رایج ترین کلاهبرداری های ملکی به شمار میرود بنابراین قبل از امضای قولنامه،با فردی که در این مورد تخصص دارد مشورت کنید و از آن کمک بگیرید.

برخی از افراد بدون استفاده از کد رهگیری،مبلغی را برای این افراد واریز میکنند و در دام کلاهبرداری می افتند.

برای جلوگیری از این مشکلات پیشنهاد میشود کد رهگیری سند را از طریق سامانه ثبت معاملات کشور بررسی کنید و از صحت اطلاعات سند اطمینان داشته باشید.

بیشتر بخوانید : جعل اسناد ملکی

کلاهبرداری با فروش مال غیر
کلاهبرداری با فروش مال غیر

کلاهبرداری ملکی با روش مال غیر

یکی دیگر از روش های کلاهبرداری ملکی،کلاهبرداری از طریق مال غیر می‌باشد.این کلاهبرداری زمانی اتفاق می افتد که فردی در تنظیم مبایعه نامه تعهد دهد که در ازای مبلغی که دریافت میکند،سند ملکی را به نام فرد خریدار خواهد زد،اما به نام شخص دیگری بزند.بنابراین این فرد مجرم است و کلاهبرداری انجام داده است.

همینطور هم اگر شخصی که سند به نام او زده شده اطلاع داشته باشد مجرم محسوب خواهد شد.

بیشتر بخوانید : فروش مال غیر 

کلاهبرداری با دفتر املاک جعلی
کلاهبرداری با دفتر املاک جعلی

کلاهبرداری ملکی با دفتر املاک جعلی

در این روش از سو استفاده و فریب،کلاهبرداران ابتدا یک دفتر را اجاره میکنند و خود را به عنوان مشاور املاک معرفی میکند.این کلاهبرداران برای جذب مشتری قیمت املاک را نسبت به ارزش ملک،پایین تر میگویند و با جلب مشتری آن ملک را به چند نفر میفروشند.

بهتر است قبل از خریداری ملک،هنگام مراجعه به دفاتر املاک از جعلی نبودن پروانه کسب املاک مطمئن شوید و رگز با دفاتری که مجوز رسمی ندارند معامله نکنید.

این نوع کلاهبرداری ها معمولا در مناطقی اتفاق میوفتد که از اهمیت بالایی در زمینه ملک و املاک برخوردار هستند. برای مثال میتوانیم به منطقه غرب تهران اشاره کنیم. برای معامله در این منطقه پیشنهاد میکنیم از یک وکیل ملکی در غرب تهران مشاوره بگیرید تا از بروز مشکلات مختلف جلوگیری کنید.

کلاهبرداری با دادن وعده بانکی
کلاهبرداری با دادن وعده بانکی

کلاهبرداری ملکی با دادن وعده بانکی

بسیاری از افراد به دنبال وام با سند ملکی هستند بنابراین کلاهبرداران با دادن وعده ی وام مسکن،توجه اکثر مشتریان را جلب میکنند.

ممکن است بارها شنیده باشید که کلاهبرداران با ایجاد آگهی در روزنامه و فضاهای مجازی،وعده ی وام هایی با سود کم را به خریداران املاک میدهند،و توجه آنهارا به خود جلب میکنند.برای جلوگیری از این کلاهبرداری ها شما باید سایت رسمی آن شرکت را بررسی کنید و سپس به بانک مورد نظر مراجعه کرده و از صحت این موضوع آگاه شوید.

روش های جلوگیری از کلاهبرداری ملکی

امروزه برخی از افراد تمامی دارایی خود را برای سرمایه گذاری در مسکن هزینه میکنند و ممکن است گرفتار کلاهبرداران شوند.امروزه کلاهبرداری های ملکی به روش های مختلف در حال افزایش هستند بنابراین بهتر است قبل از خرید هر نوع املاکی با روش های جلوگیری از کلاهبرداری های آن آشنا شوید.

جذب قیمت های کاذب مسکن نشوید

در بسیاری از موارد ممکن است قیمت های کاذب برخی از ملک ها،توجه خریداران را به خود جلب کنند.

برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری ها باید از موسسات بیشتری اطلاعات کسب کنید و از افرادی که در این زمینه تخصص دارند و کارشناسان مشورت بگیرید.

به تبلیغات با وعده های غیر واقعی توجه نکنید

امروزه مشاورین املاک دروغین بسیار شده اند که با تبلیغات و تراکت سعی دارند شما را به دام کلاهبرداری بیندازند.همچنین این تراکت ها شامل اطلاعات دروغین هستند و فقط برای جلب توجه شما تنظیم شده اند.بهتر است در هنگام خرید ملک مراقب این تبلیغات و وعده های دروغین مانند آزادسازی سند و …. باشید.

از جعلی نبودن سند مطمئن شوید

این روش کلاهبرداری،یکی از رایج ترین روش های کلاهبرداری محسوب میشود.برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری،قبل از عقد قرارداد هویت فرد فروشنده را بررسی کنید.همچنین اسناد خود را در یک جای امن قرار دهید و در صورت دزدیده شدن اسناد شما،به پلیس گزارش دهید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بوده؟

با کلیک بر روی ستاره امتیاز دهید

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد نظرات: 0

شما امتیاز دهنده این مطلب باشید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *